fredag 20. juni 2014

Kjøpe hus, eller hytte ??

I en alder av 32, med 2 barn og bosted liten tomannsbolig - etter å ha sett etter enebolig en stund, og med plutselige planer om å bytte ut huskjøp med hyttekjøp, ja så ble det noen rynkende neser... ;)

I februar i år begynte tankene å "surre", hva med å bytte ut oppussing av enebolig de neste årene, med å kjøpe en ny hytte og nyte livet med ski - og fjellgåing sammen, nå når barna er små?
Det virket veldig fornuftig. Som sagt så gjort ;)

I skrivende stund har vi kommet til 20 juni samme år, og hytta er kjøpt, byggesøknad er sendt, og vi venter på godkjenning og at hytta skal føres opp. Overtagelse er satt til ca 1 oktober i år.

I prosessen har det blitt en del leting etter inspirasjon og informasjon på nettet, men lite fant jeg om andre som har kjøpt seg "nøkkelferdig" hytte. De fleste hytteblogger dreier seg om selve tomtekjøpet, tomtearbeidene og byggingen. Det hopper vi altså over, og velger å kjøpe en nøkkelferdig hytte.

Uansett er det mange ting som skal velges og bestemmes, så jeg oppretter likså godt en blogg der jeg først og fremst kan "samle" andre inspirerende og nyttige blogger, og så for vi se om det blir noen innlegg etterhvert om vår egen lille prosess. Kanskje er det også flere der ute som er i samme situasjon som oss, bare at jeg ikke har funnet bloggen ? :) Da tenker jeg småbarnsfamilier som velger hyttelivet (vi har kanskje andre "problemstillinger" undervegs, andre ting å ta hensyn til enn når man får seg hytte i eldre alder!), og like interessant er også de som velger å kjøpe hytten ferdig slik som oss, med de valg det innebærer.

4 kommentarer:

  1. Blir spennande å følge dokke i hyttelivet Guro :) lykke til med planlegginga og byggestart :)

    SvarSlett
  2. Dere har spennende tiden i møte :-) Det er bare å glede seg!!! Lykke til :-) Det blir kjekt å følge dere :-)

    SvarSlett
  3. Her vil jeg også følge med :-)
    Vi kjøpte forsåvidt nøkkelferdig hytte, men mye og gjøre og velge likevel! Lykke til! :-)

    SvarSlett
  4. Takk dere :) Insiprerende blogger dere har! De er lagt til på listen min ;)

    SvarSlett