onsdag 20. august 2014

HYTTA STÅR DER :)

Helt utrolig! Håkon var der lørdag, da var de ferdige å støype platen. I går (19 08 2014) dro jeg opp etter møtet med selger, og der sto hytta gitt! Veldig spesielt å ta de første skrittene inn, gå fra rom til rom - se det vi lenge bare har forestilt oss i hodet! To arbeidsdager har de brukt på dette, så bygging av hytte på fabrikk er veldig greit :)

Som jeg sa til selger: "Dette er helt spesielt - jeg er litt målløs"
-" Ja, til en forandring er du faktisk det" sa han, og så lo vi godt. Stemningen var altså god på Fjellsetra i kveld :)

Selv i øspøs og skodde var det helt flott å være der :) Førsteinntrykket var stort sett som forventet. Hytta er ikke stor, rommene er små, men det er innholdsrikt. Om jeg måtte trekke frem en "negativ" feeling etter å ha gått der en stund, så er det at stuen kunne vært hakket større. Men men, kanskje føles det annerledes når gulv, vinduer etc er på plass. Som Håkon sier: Vi har kjøpt oss hytte, ikke hus!! Og det har han helt rett i :) Vindusflatene var store og lyse slik jeg hadde forestilt meg, og lukten av tre var hærlig. Ute var det også gjort fint, og "haugen" sør for hytten (vises ikke så godt på bildene) var godt bevart, noe vi har vært opptatt av. Innkjørselen ble stor og god. 

Fikk også kalket på nordsiden av hytta og sådd plenfrø, her må det gjøres en innsats for å få vekk gjørme, greit å få sådd så det kanskje kommer litt nå på sensommer/høst, så blir det ny runde med såing og planting neste år.












4 kommentarer:

  1. Her går det unna, flott hytte!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja fremdriften er det ingenting å si på! Passer meg utmerket, utolmodig som jeg er ;)

      Slett
  2. Den virka nok mindre no enn den egentlig er ;) husker eg tenkte det samme om vår, kunne ikkje forstå korleis vi skulle få plass, men det var større enn det først virka :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt å høre, håper det samme gjelder for oss :)

      Slett